Ads 468x60px

Selasa, 9 Februari 2010

ANALISIS UNDIAN TOP 5 ABPBH 2009!!! New Update..

KONTROVERSI yang melanda penyampai radio yang beralih angin daripada Sinar FM ke Suria FM melonjakkan undian terhadapnya. Malah, kes dirinya yang bakal menghadapi tindakan Fahrin Ahmad gara-gara dakwaan aktor kacak itu mengasarinya, barangkali membuatkan peminat wanita Linda bersimpati terhadapnya lalu meluahkan sokongan mereka terhadapnya melalui undi.

Ini sekali gus menipiskan peluang penyampai Hot FM, Fara Fauzana yang sudah dua tahun berturut-turut memegang trofi Penyampai Radio Wanita Popular. Jika trend undian sebegini berterusan sehingga tarikh tutup kira-kira sebulan lagi, barangkali tidak mustahil Linda kembali menggenggam trofi itu.

Kali terakhir penyampai radio tinggi lampai itu memegang gelaran Penyampai Radio Wanita Popular adalah pada tahun 2006. Berita Harian memperkenalkan kategori ini mulai tahun 2001 dan sejak itu, Linda tidak pernah gagal mendapat undian tertinggi peminatnya. Enam tahun bergelar penyampai radio popular bukan calang-calang orang boleh menikmatinya, tetapi gadis ini ‘memang sesuatu’.

Bagaimanapun, undian terhadap Fahrin masih lagi di takuk lama. Malah, duta kepada beberapa produk popular itu tidak langsung memberi cabaran kepada calon lain seperti Aaron Aziz, Fizz Fairuz, Fizo Omar dan Remy Ishak dalam kategori Pelakon TV Lelaki Popular. Jika minggu lalu, saingan setiap mereka adalah sengit, tetapi minggu ini sudah ketara, peminat Remy dan Fizz pula mengambil sikap ‘tunggu dan lihat’ saja.

Tidak mustahil, Aaron bakal menggenggam trofi ini seperti kategori Pelakon Filem Lelaki Popular yang turut membariskan namanya. Jika minggu lalu, undian terhadap Que Haidar sama naik dengan Aaron tetapi minggu ini, undiannya mula merosot. Peminat Zul Huzaimy, Afdlin Shauki dan Farid Kamil mula bangkit daripada lena yang panjang.

Barangkali hadiah yang ditawarkan Berita Harian kepada pembaca yang mengundi melalui surat khabar seperti kereta Nissan Grand Livina 1.6L, motosikal Naza Blade 250, barang kemas Habib Jewels dan pelbagai hadiah yang lain membuka mata mereka.
Bunkface

Seorang lagi artis yang undiannya ‘meletup’ adalah pengacara mulut becok, Sarimah Ibrahim yang bersaingan dengan Fara Fauzana, Cheryl Samad, Nurul Syuhada dan Raja Azura dalam kategori Pengacara TV Wanita Popular. Silap hari bulan jika Fara baru-baru ini berkata saingannya adalah Raja Azura kerana undian setakat ini menunjukkan dia mendapat saingan hebat Sarimah yang menjadi hos Diari AF dan terbaru, sebuah program realiti Asian Biggest Losers.

Jika trend undian ini berterusan, nampak gayanya Fara mungkin akan kehilangan dua trofi dalam Anugerah Bintang Popular 2009 yang akan berlangsung di Arena Of Stars, Genting Highlands pada 4 April ini. Bangkitlah peminat Fara! Buktikan sokongan anda terhadapnya. Mana perginya lebih 100,000 peminat yang kononnya menyatakan sokongan terhadap Fara melalui Hot FM?

Dalam kategori Penyanyi Wanita Popular, tidak banyak perubahan undian yang menarik untuk diperkatakan minggu ini. Malah Datuk Siti Nurhaliza sudah jauh meninggalkan Stacy dan Yuna, apatah lagi Jaclyn Victor dan Mila. Begitu juga dalam kategori Penyanyi Lelaki Popular, bintang kelahiran Astro seperti Mawi, Adam dan Akim masih mendapat tempat di hati peminatnya. Sekali lagi, bangkitlah peminat Faizal Tahir dan Aizat!


Berikut adalah antara calon yang mendapat saingan mengikut kategori:


# Penyanyi Duo/Berkumpulan Popular
Bunkface adalah saingan Adam & Stacy, Meet Uncle Hussain

# Penyanyi Nasyid Popular
Raihan adalah saingan Rabbani

# Pelakon Filem Wanita Popular
Liyana Jasmay adalah saingan Maya Karin

# Pelakon TV Wanita Popular
Fasha Sandha adalah saingan Rozita Che Wan

# Pengacara TV Lelaki Popular
Aznil Nawawi adalah saingan Faizal Ismail, Ally Iskandar

# Penyampai Radio Lelaki Popular
Faizal Ismail adalah saingan Aznil Nawawi, Kieran

# Artis Komedi Lelaki Popular
Saiful Apek adalah saingan Zizan, Nabil

# Artis Komedi Wanita Popular
Kenchana Dewi adalah saingan Noorkhiriah

# Artis Baru Lelaki Popular
Akim adalah saingan Hafiz, Black

# Artis Baru Wanita Popular
Isma adalah saingan Tiz Zaqyah

Sumber: Berita Harian

Tiada ulasan:

Sample text














 

Sample Text

fadzoners

Sample Text