Ads 468x60px

Isnin, 18 Ogos 2008

ASAL FILIPINA??KUTUK PENYANYI MALAYSIA!!

Dato’ Siti Nurhaliza dikutuk Orang Filipina?

Di laman video Youtube, ada satu video rakaman Siti Nurhaliza menyanyikan lagu When You Tell Me That You Love Me yang membandingkan nyanyian Siti dengan seorang bintang kecil daripada Filipina bernama Charice berusia 12 tahun ketika itu. Sekarang budak tu dah besar dan pernah mendapat perhatian dunia termasuk dijemput ke program-program tv di Hollywood. Budiey sudah mendengar kedua-dua persembahan dan Siti dan Charice memang mantap habis dengan gaya mereka tersendiri. Cuma suara halus Charice nampak lebih out standing masa tu sebab dia kan masih kecil, jadi suara pun memang halus. Sila tonton klip video Charice masa dah besar.. Namun, harus diingat juga Datuk Siti Nurhaliza mempersembahkan nyanyian di sebuah majlis berbanding Charice yang mempersembahkannya di satu pertandingan realiti TV di Filipina. Pastinya, latihan begitu cukup di samping bakatnya yang sedia ada.
Apa yang Budiey rasa hairan dan kesal adalah segelintir orang Filipina telah mengutuk kebolehan Siti Nurhaliza sehingga menyentuh sensitiviti orang Malaysia. Malah lebih dari itu, mereka terang-terangan mengutuk ekonomi dan hal ehwal negara Malaysia. Nampaknya, orang Filipina perlu memahami dan mengkaji lebih jauh sejarah dan epistemologi budaya mereka dan jiwa sensitiviti orang Malaysia. Macamlah bakat diorang tu bagus sangat! Perasan bagus. Apa kejadah nya semua ni? Komen anda?
p/s: kenapa dengan orang filipina???sampai nak kutuk penyanyi malaysia hingga menyentuh isu2 sensitif??angin xada,ribut xada??orang filipina dah tunjuk taring..hye orang filipina orang xkacau periuk nasi korang,korang lak xbg salam tiba Kutuk2 Penyanyi Malaysia??apa dah bagus sangat ke penyanyi Filipina tu??Fadz pun tahu bukan sitinurhaliza je dorang kutuk malah semua artis malaysia yang hebat2 dorang kutuk abis bukan penyanyi malah isu Politik Ekonomi di Malysia pun dorang Kutuk...Melampau orang filipina ni ek??xperlah lantak dorang lah dorang lom tahu langit tinggi rendah..huh!!
wassup3x....

Tiada ulasan:

Sample text














 

Sample Text

fadzoners

Sample Text