Ads 468x60px

Jumaat, 16 September 2011

Tak tahu Siapa Salah??

PTPTN or POLITEKNIK or STUDENT??



Sebelum Balik Cuti Merdeka 14/09 tu aku ada perjumpaan tau.. iaitu perjumpaan PTPTN bagi kelompok kedua... So sebelum aku datang aku dah seteal kan semua yang PTPTN nak Borang, cop majikan dan lain2 kiranya Langsai ler...

Tibanya hari, Datangnya PTPTN pada hari khamis aku punyer lah excited dan excited maklum lah nak dapat duitkan siapa yang tak excited betol dak?? hehe

Nasib baik pensyarah aku iaitu PA kelas ada bgtahu aku Jabatan aku pukul 3.30 pm start.. so tarik lega... tapi kan sebelum nak pergi aku dapat makan free beb haha mula2 nak beli makanan tiber2 makcik cafe tu bgtahu ehh! makan lah makanan yang ada kt catering tak ada siapa nak habiskan...(makcik ni tahu2 je aku vacumm hahahaha)

Aku dan kawan2 kelas aku pun melantak makanan tersebut maklum ler makanan free kan haha ada mamat tu tambah sampai 3 pinggan nampak kecil tapi perghhhh vacumm HEBAT! hehe mengalahkan aku ada pulak tu badang kurus kontang tapi nasi dan lauk amek bertimbun mcm lahar letusan Gunung berapi aku tengok pinggan dia.. haha tertelan air liur aku bertapa hebatnya budak kurus tu!! haha

Makan free sudah perut kenyang NOW! time tu PTPTN perghhh aku pun pergi ke dewan utama last2 nampak pegawai PTPTN baru nak keluar lunch masyaAllah aku ingat dah leh start rupanya kena tunggu dorang makan isi perut lol... so saborjelah ~~

Tunggu punya tunggu aku dah bosan aku teringat OOP aku kena hantar Lab 5 sebelum kul 5pm aku pun bergegar eh silap bergegas ke libary alang2 teman kawan aku tu yang nak print Cetak maklumat so aku pun amek kesempatan hantar oop pakai cidos nasib baik pakai cidos kalau pakai by hand matiler nak cari print lagi OMG~~ kalau cidos ni senang sikit on9 pastu hantar senang kan... =PP


Selesai je hantar aku kembali balik kt dewan utama sebab tajuk kita sekarang pasal PTPTN ye hahaha =P masuk je dewan perghhh ramainya pening kepala den dah lah penghawa dingin tak bukak pastu panas macam dalam sauna semua dok berkipas2 aiyoooo jangan nak jimat sangat lah Politeknik huhuhu sian kami kepanasan dah macam lilin haha =D

lama punya lama kelas aku menunggu pastu dorang boleh kata ok lah yang belakang sekali boleh balik kita sambung besok... adoii aku dah  datang awal siap dok depan tapi yang dapat dulu orang yang baru datang dan terus ke depan dan duduk amboi!! selambanya ko huhu aku dah tension macam2 aku buat hentak2 kaki ler tiru suara makcik ler hahaha macam2 der..


Pastu time kelas kami nak hantar dorang buat hal pulak dorang kata kelas aku ada masalah sebab tak daftar lagi.. kursus aku dengan senarai dalam PTPTN tak sama aiyoooO aku dah blur dan makin tak paham siap call pegawai besar PTPTN pasal masalah yang berlaku yang peliknya kenapa kelompok pertama lepas dan kelompok kedua jadi mangsa??? huwaaaaaaaaa nak nangis yang kesian tengok kawan perempuan sampai nak nangis maklum ler orang dah print pastu dah beli setem hasil rm 20 pastu salah sikit kena print baru cmne dia nak nangis kalau aku pun paham situasi dia huhu

kitorang pun berbincang so siapa salah sekarang ni?? tapi bila aku tengok PTPTN xsalah POLITEKNIK pun xsalah sebab aku tahu politeknik aku kehilang pengarah  mungkin sebab tu thinks positif.. lepas tu, dorang suruh datang esok pagi kul 8.30am pulak so kitaorang ikut je lahhhh..

15/09/11 aku terus ke cafe sarapan pagi dulu..tak kan nak terus ke bilik tayangan pulak amboii excited ke benor nak duit hahaha aku dan rakan2 kelas aku sarapan last2 nampak pegawai PTPTN baru sampai dan baru nak sarapan ceh!! haha dalam berapa minit bertolak menuju ke bilik Tayang Multimedia diamana ye PTPTn akan dibuat disana...

Dengan harapan dan misi semoga proses tersebut Hijau akhirnya bertukar duka huhuhu T_T lepas 1 jam dorang panggil semua kelas aku dan slow talk mengatakan kita orang kena buat permohonan baru huwaaaaaa pastu isnin ni 19/09 on9 daftar mcm biasa eh x beli no.pin yang baru dulu pastu baru daftar on9 dan ikut apa yang dorang nak.. Kepala aku dan bingung nak buat semua tu balik Adoiiiii kawan2 kelas aku semua dah berdengussssS sabar jelah nak wt cmne sebab semua xsalah PTPTN xsalah, POLITEKNIK xsalah STDUENT pun xsalah masalah teknikal huhuhu 

Apa2 pun aku anggap semua ni ada hikmahnya nak dapat duit pinjaman.. rezeki ada tapi just lambat nak keluar je so sabar jelah... so dalam 2 minggu ni makan kena berjimat dan xleh boros lah... elok aku puasa je terus ganti puasa yang xpernah ganti huhu



SEMOGA NEXT PTPTN XBUAT HAL LAGI AKU DAH XTAHAN huhuhu


Tiada ulasan:

Sample text














 

Sample Text

fadzoners

Sample Text